Projekty uchwał Rady

Materiały XIII Sesja









XIII SESJA
RADY GMINY W KUŚLINIE
28 GRUDNIA 2007
GMINNY OŚRODEK KULTURY
W KUŚLINIE
PROJEKTY UCHWAŁ



Kuślin, dnia 20 grudnia 2007r.







Pan/Pani

…………………………………………..
Radny/a Gminy Kuślin






Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze. zm.) zawiadamiam, że zwołuję XIII Sesję Rady Gminy w Kuślinie na dzień 28 grudnia 2007r. w Gminnym Ośrodku Kultury w Kuślinie.
Początek obrad o godz. 1400. Porządek obrad z materiałami w załączeniu.

Radni, którzy nie mogą wziąć udziału w obradach lub punktualnie przybyć na sesję winni fakt ten wcześniej zgłosić i usprawiedliwić.

Informuję również, że zgodnie z art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze. zm.) zawiadomienie to stanowi podstawę do zwolnienia radnego/ej od pracy zawodowej na czas potrzebny do wzięcia udziału w sesji.














Porządek obrad XIII Sesji Rady Gminy V Kadencji

1. Otwarcie XIII Sesji Rady Gminy V Kadencji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przedstawienie i przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z posiedzenia XII Sesji Rady Gminy Kuślin.
5. Spotkanie z Wojewódzkim Komendantem OHP Panią Marią Kobek w sprawie siedziby przedszkola w Chraplewie.
6. Informacja Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym.
7. Dyskusja.
8. Przedstawienie projektu uchwały nr XIII/73/07 w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Kuślin z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na terenie Gminy Kuślin na rok 2008.
9. Dyskusja i głosowanie.
10. Przedstawienie projektu uchwały nr XIII/74/07 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2008.
11. Dyskusja i głosowanie.
12. Przedstawienie projektu uchwały nr XIII/75/07 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008.
13. Dyskusja i głosowanie.
14. Przedstawienie projektu uchwały nr XIII/76/07 w sprawie określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, nauczycieli emerytów i rencistów z Gminy Kuślin korzystających z opieki zdrowotnej oraz warunków i sposobu ich przyznawania.
15. Dyskusja i głosowanie
16. Przedstawienie projektu uchwały nr XIII/77/07 w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na rok 2007.
17. Dyskusja i głosowanie.
18. Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie budżetu Gminy Kuślin na rok 2008.
19. Przedstawienie projektu uchwały nr XIII/78/07 w sprawie budżetu Gminy Kuślin na rok 2008.
20. Dyskusja i głosowanie.
21. Przedstawienie Planu Pracy Rady Gminy w Kuślinie na rok 2008.
22. Dyskusja i głosowanie
23. Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej Sesji.
24. Interpelacje i zapytania radnych.
25. Wolne głosy i wnioski.
26. Zakończenie obrad.











Informacja Wójta Gminy z okresu międzysesjami od 30 listopada do 28 grudnia 2007r.

1. W dniu 30 listopada odbyło się Walne Zgromadzenie Spółki Akcyjnej Telefony Opalenickie. Według uzyskanych informacji Spółka po raz pierwszy od momentu utworzenia zakończy rok finansowy stratą.
2. Zostały odebrane roboty drogowe dotyczące przebudowy odcinków dróg gminnych: w Kuślinie ul. Boczna ok. 400 mb i w Dąbrowie 200 mb. Oczekujemy na odbiór przez Urząd Marszałkowski, a następnie na dotację zgodnie z zawartą umową.
3. Został wykonany odcinek chodnika łączący schody z parkingiem przy Szkole Podstawowej w Michorzewie.
4. Zostały zakupione krzesła do świetlic wiejskich w Trzciance i Chraplewie w łącznej ilości 90 sztuk.
5. Od dnia 7 grudnia oddział przedszkolny w Chraplewie został tymczasowo przeniesiony do pomieszczeń oddziału przedszkolnego w Głuponiach. Powodem przeniesienia jest wymiana instalacji grzewczej w Pałacu OHP, gdzie mieści się przedszkole. Przewiduje się zakończenie prac instalacyjnych w I połowie stycznia 2008 roku. Więcej informacji na temat remontu w Pałacu przedstawi na sesji Wojewódzki Komendant OHP Pani Maria Kobek.
6. Kończymy odbiór szlaki z cukrowni z przeznaczeniem na drogi w sołectwach. ( do odbioru pozostał jeden transport – dla Głupoń).
7. W dniu 13 bieżącego miesiąca w salce Urzędu Gminy odbyły się warsztaty w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych zorganizowane przez KOLD przy współpracy Urzędu Gminy.
8. 14 grudnia w Gminnym Ośrodku Kultury odbyła się Konferencja dotyczą zagospodarowania nieczynnych obiektów z terenu działania Stowarzyszenia KOLD.
Dr Janusz Rymaniak z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu podsumował prezentacje multimedialne przedstawione przez poszczególne gminy.
9. W dniu 17 grudnia 2007 roku nastąpiło podsumowanie wyników kontroli firmy KONS-KOM przeprowadzonej na podstawie uchwały Rady Gminy w szkole Podstawowej w Wąsowie.
10. w dalszym ciągu jesteśmy w trakcie opracowywania przez AWIL Planów Odnowy Wsi dla 6 miejscowości naszej gminy. Zakres planowanych zadań został uzgodniony z sołtysami. Przygotowywana jest ostateczna wersja planów.
11. Odbyło się spotkanie podsumowujące działalność OSP w roku 2007. W spotkaniu udział wzięli członkowie Zarządu Gminnego OSP oraz zaproszeni goście. Również na szczeblu powiatowym odbyło się spotkanie Zarządu Powiatowego w Zbąszyniu.
12. W styczniu 2008 roku odbędzie się przetarg organizowany przez ANR na sprzedaż lokalu po byłym ośrodku zdrowia w Wąsowie.
13. Kończymy wykonywanie prac dotyczących konserwacji rowu, przepustów oraz częściowo stawu w Wąsowie.
14. W ostatnim okresie nieznane osoby zrzuciły na teren naszej gminy znaczącą ilość odpadów zwierzęcych (kości) jak również śmieci komunalne, co wiąże się w tego typu przypadkach z dodatkowymi kosztami.
15. Zamówienie na przystanek autobusowy do Michorzewa zrealizowane zostanie około 20 stycznia 2008 roku ze względu na długi termin realizacji.
16. Odbyły się spotkania świąteczno-noworoczne, w tym m.in. z Kołem emerytów i Rencistów w Kuślinie i Wąsowie.
17. W świetlicy w Trzciance odbyło się w dniu 19 grudnia 2007 roku Walne Zebranie Stowarzyszenia KOLD.
18. W dniu 21 grudnia uczestniczyć będziemy w gwiazdkowej niespodziance z grupą dzieci z GOPS w Kościele Ewangelicznych Chrześcijan w Nowym Tomyślu.
19. W uzgodnieniu ze Starostwem i Wojewodą staliśmy się posiadaczami zastrzeżonego numeru telefonu ds. zarządzania kryzysowego, po to, by mieć bezpośredni i stały kontakt z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego Wojewody, jak również ze Starostwem Powiatowym w Nowym Tomyślu. W związku z powyższym dla pracowników Urzędu Gminy wyznaczymy dyżury, by być w stałym kontakcie z gminnymi instytucjami.
20. Jesteśmy w trakcie ustalania stawek na lokale użytkowe w obiektach będących własnością gminy, wynajmowanych podmiotom, w tym Ośrodek Zdrowia w Kuślinie.
UCHWAŁA NR XIII/73/2007
RADY GMINY W KUŚLINIE Z DNIA 28 GRUDNIA 2007 ROKU

w sprawie przyjęcia programu współpracy z Gminy Kuślin z organizacjami
pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na terenie Gminy Kuślin na rok 2007.



Na podstawie art.18 ust. 2, pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 Nr 142, poz.1591 ze zm. ) oraz art.5, ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz.873 ze zm.)


RADA GMINY W KUŚLINIE
UCHWALA CO NASTĘPUJE


§ 1

Przyjmuje się program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) na terenie Gminy Kuślin na rok 2007 stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kuślin.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega podaniu do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.













Załącznik do Uchwały Nr XIII/73/2007
Rady Gminy w Kuślinie z dnia 28 grudnia 2007 roku.



PROGRAM WSPÓŁPRACY
GMINY KUŚLIN
Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI NA 2008 ROK.

Samorząd terytorialny uczestniczy w sprawowaniu władzy publicznej oraz wykonuje, przysługującą mu w ramach ustaw, istotną część zadań publicznych o charakterze regionalnym, nie zastrzeżonych ustawami na rzecz organów administracji rządowej.
Na samorządzie gminnym spoczywa obowiązek realizacji zadań o charakterze lokalnym tj. takich, które służą zaspokajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców gminy, które nie zostały zastrzeżone ustawami na rzecz organów administracji rządowej.

Do podstawowych zadań Gminy należą w szczególności zadania w zakresie:

1) edukacji publicznej
2) promocji i ochrony zdrowia
3) kultury i ochrony jej dóbr
4) pomocy społecznej
5) polityki pro-rodzinnej
6) zagospodarowania przestrzennego
7) ochrony środowiska
8) kultury fizycznej i turystyki.

Oprócz zadań własnych samorząd gminny realizuje nałożone przez ustawy zadania należące do zakresu działania Gminy jako zadania z zakresu administracji rządowej.


Sfera 1.

PODSTAWY PRAWNE PROGRAMU

Podstawowym aktem prawnym określającym ramy działania i współdziałania organów administracji rządowej i samorządowej z organizacjami pozarządowymi dla realizacji zadań należących do sfery zadań publicznych, w tym w szczególności prowadzenie działalności pożytku publicznego przez organizacje pozarządowe i korzystanie z tej działalności przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późniejszymi zmianami).
W ramach współpracy z organizacjami pozarządowymi przepisy ustawy nakładają na organy samorządu gminnego liczne zadania. Wśród nich, jednym z podstawowych o fundamentalnym charakterze jest obowiązek prowadzenia działalności w sferze zadań publicznych, we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego innych kościołów i związków wyznaniowych, a także ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego, które prowadzą na terenie gminy działalność pożytku publicznego w zakresie zadań realizowanych przez samorząd gminny.
Kolejnym ważnym przepisem jest art.5 ust. 3 ustawy nakładający na Gminę obowiązek uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami.

Sfera 2.

CELE WSPÓŁPRACY

Celem nadrzędnym współpracy z organizacjami pozarządowymi jest rozwój społeczno-ekonomiczny Gminy, zaspakajanie potrzeb i poprawa warunków oraz podnoszenie poziomu życia mieszkańców. Służyć temu będzie wspieranie organizacji pozarządowych w realizacji ważnych celów społeczno-ekonomicznych.

Celami szczegółowymi współpracy z organizacjami pozarządowymi będą m.in.:

1) umocnienie lokalnych działań, stworzenie warunków dla powstania inicjatyw i struktur funkcjonalnych na rzecz społeczności lokalnych,
2) zwiększenie wpływu sektora obywatelskiego na kreowanie polityki społecznej w gminie,
3) poprawa jakości życia poprzez pełniejsze zaspokojenie potrzeb społecznych,
4) integracja podmiotów polityki lokalnej obejmującej swym zakresem sferę zadań publicznych wymienionych w art. 4 ustawy z dnia 23 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
5) udział zainteresowanych organizacji pozarządowych przy tworzeniu programu współpracy,
6) otwarcie na innowacyjność, konkurencyjność poprzez umożliwienie organizacjom pozarządowym indywidualnego wystąpienia z ofertą realizacji projektów konkretnych zadań publicznych, które obecnie prowadzone są przez samorząd.


Sfera 3.

ZASADY WSPÓŁPRACY

Przy podejmowaniu współpracy z organizacjami pozarządowymi Gmina Kuślin kierować się będzie zasadami:

1) Partnerstwa – co oznacza, że organizacje pozarządowe na zasadach i w formie określonej w ustawie oraz zgodnie z trybem wynikającym z odrębnych przepisów, uczestniczą w identyfikowaniu i definiowaniu problemów społecznych, wypracowywaniu sposobów ich rozwiązywania oraz wykonaniu zadań publicznych.
2) Pomocniczości – zgodnie z którą Gmina Kuślin prowadzi działalność powierzając organizacjom pozarządowym wykonywanie zadań publicznych.
3) Efektywności – w myśl której Gmina wykorzystuje współpracę z organizacjami pozarządowymi do efektywnej ealizacji zadań społeczno-ekonomicznych.
4) Wzajemnego poszanowania – co oznacza, iż Gmina i organizacje pozarządowe realizuje wspólnie zadania publiczne są w stosunku do siebie równorzędnym partnerem
5) Jawności podejmowanych działań – zgodnie z którą gmina udostępnia współpracującym z nimi organizacjom pozarządowym informacje o zamiarach i celach realizowanych zadań publicznych, w których możliwa jest współpraca z tymi organizacjami.
6) Legalności – w myśl której wszelkie działania organów samorządu Gminy oraz organizacji pozarządowych odbywają się w granicach i na podstawie przepisów prawa.

Sfera 4.

FORMY WSPÓŁPRACY

Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi przyjmować będzie następujące formy:

1) Wymiany informacji będącej podstawą prawidłowego diagnozowania problemów i potrzeb mieszkańców gminy, na podstawie którego opracowywane będą zadania i programy celowe.
2) Opiniowania i konsultowania opracowań, analiz, programów i projektów aktów
prawnych w dziedzinach stanowiących obszary wzajemnych zainteresowań.
3) Zawierania dwu- i wielostronnych porozumień dotyczących wspólnej realizacji zadań
i projektów .
4) Tworzenia wspólnych zespołów i komisji o charakterze doradczym i konsultacyjnym.
5) Zlecania przez Gminę do realizacji przez organizacje pozarządowe zadań publicznych za zasadach określonych w ustawie, które może mieć formy:
- powierzania wykonywania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
- wspierania takich zadań, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
2) Wzmacniania merytorycznego organizacji pozarządowych poprzez organizowanie
Przez Gminę konsultacji, szkoleń, warsztatów.


Sfera 5.

OBSZARY WSPÓŁPRACY

Gmina Kuślin wraz z organizacjami pozarządowymi współdziałać będzie w następujących obszarach:

1) Zdrowie i polityka społeczna:
a) zapewnienie dostępu do wczesnej diagnostyki, rehabilitacji i edukacji prozdrowotnej,
b) likwidacji barier dla osób niepełnosprawnych oraz umożliwienie im należnego funkcjonowania w społeczeństwie,
c) realizacja programów terapeutycznych dla dzieci i młodzieży zagrożonej patologią społeczną,
d) realizacja programów socjalnych dla środowisk zagrożonych ubóstwem,
e) integracja i aktywizacja osób w podeszłym wieku, inwalidów, więźniów politycznych, kombatantów,
f) przeciwdziałanie alkoholizmowi i in. Uzależnieniom oraz wychowanie w trzeźwości.

2) Kultura:
a) organizacja imprez integrujących środowiska wiejskie,
b) organizowanie i wspieranie różnych form twórczości artystycznej,
c) promocja wśród dzieci i młodzieży aktywności kulturalnej,
d) integracja grup społecznych w zakresie kultury,
e) organizowanie przedsięwzięć artystycznych o zasięgu gminnym i ponadgminnym,
f) wspieranie wydawnictw, fundowanie nagród, organizacja imprez kulturalnych i artystycznych promujących walory, dorobek i osiągnięcia Gminy Kuślin.

3) Oświata:
a) doskonalenia zawodowe nauczycieli,
b) podnoszenie wiedzy i umiejętności pedagogicznych wśród wolontariuszy i działaczy organizacji pozarządowych,
c) realizowanie funkcji wychowawczych, opiekuńczych i terapeutycznych w gminnych placówkach oświatowych,
d) działanie na rzecz podnoszenia jakości edukacji informatycznej i języków obcych,
e) promowanie młodzieży wybitnie uzdolnionej,
f) krajoznawstwo i wypoczynek dzieci i młodzieży,
g) wymiana zagraniczna.

4) Sport i kultura fizyczna:
a) organizacja szkoleń dla osób uzdolnionych sportowo z terenu Gminy,
b) wspieranie klubów sportowych,
c) organizacja zawodów, meczy i rozgrywek sportowych,
d) upowszechnianie sportu wiejskiego na poziomie gminnym i podczas imprez ponadgminnych,
e) promocja sportu szkolnego poprzez udział w Igrzyskach Młodzieży Szkolnej,
f) upowszechnianie aktywności ruchowej osób niepełnosprawnych,
g) organizacja imprez sportowo-rekreacyjnych o zasięgu gminnym i ponadgminnym,
h) organizacja zajęć rekreacyjno -sportowych dla dzieci i młodzieży trudnej, o niskim statusie materialnym,
i) szkolenie i dokształcanie instruktorów, trenerów, sędziów, organizatorów sportu i wolontariuszy,
j) promocja sportu i kultury fizycznej poprzez współpracę z mediami, wspieranie opracowań i publikacji, poradników, przepisów, regulaminów poszczególnych dyscyplin,
k) utrzymanie i wyposażenie obiektów sportowych i rekreacyjnych.

5) Bezpieczeństwo publiczne:
a) przeciwdziałanie patologiom społecznym,
b) upowszechnianie wiedzy n. t. obronności państwa,
c) ochrona przeciwpożarowa,
d) ratownictwo i ochrona ludności,
e) pomoc ofiarom klęsk żywiołowych i katastrof,
f) wspieranie aktywności gospodarczej osób niepełnosprawnych, bezdomnych, absolwentów.

6) Promocja i współpraca europejska:
a) przygotowanie Gminy do absorpcji i wdrażania unijnych funduszy strukturalnych,
b) współpraca z przedstawicielami organizacji pozarządowych w zakresie funduszy unijnych,
c) działania promocyjne i informacyjne.

Sfera 6.

SPODZIEWANE EFEKTY WSPÓŁPRACY

1) Wypracowanie wspólnych, jednolitych zasad monitorowania problemów społecznych Gminy Kuślin.
2) Zintegrowanie działań na rzecz rozwiązywania istotnych problemów społecznych.
3) Pobudzenie aktywności środowisk lokalnych i organizacji pozarządowych do uczestnictwa w opracowywaniu programów celowych i wdrażaniu ich do realizacji.
4) Wzrost zaangażowania III Sektora na rzecz rozwiązywania problemów społecznych.
5) Wzrost świadomości społecznej w zakresie działalności charytatywnej.
6) Upowszechnianie przez organy samorządu Województwa informacji na temat możliwości i sposobów uzyskiwania pomocy finansowej przez organizacje pozarządowe na realizację zadań publicznych.
7) Poszerzenie wiedzy na temat możliwości i roli III Sektora w tworzeniu społeczeństwa obywatelskiego.
8) Upowszechnianie przez samorząd lokalny najbardziej efektywnych rozwiązań wypracowanych przez III Sektor w innych krajach europejskich.
9) Pozyskiwanie środków pozabudżetowych z programów Unii Europejskiej.
10) Promocja Gminy Kuślin.


Sfera 7.

OGÓLNE ZASADY FINANSOWANIA

1. Wydatki związane z realizacją zadań, o których mowa w Programie nie mogą
przekroczyć kwoty środków finansowych zaplanowanych na ten cel w budżecie Gminy Kuślin.














UZASADNIENIE
DO UCHWAŁY NR XIII/73/2007
RADY GMINY W KUŚLINIE Z DNIA 28 GRUDNIA 2007 ROKU

Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zobowiązała rady gmin do uchwalenia rocznego planu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi taką działalność, określając zakres współpracy, jej formy oraz wysokość przeznaczonych środków na finansowanie lub dofinansowanie tych zadań.
Przedstawiony w § 1 niniejszej uchwały zakres zadań publicznych obejmuje wszystkie zadania, których realizacja z organizacjami pozarządowymi prowadzącymi działalność na terenie naszej gminy jest możliwa. Na dofinansowanie zadań publicznych realizowanych przez organizacje pozarządowe w budżecie gminy na 2008 rok przeznaczone są między innymi środki na upowszechnianie kultury fizycznej i inne.






































UCHWAŁA NR XIII/74/2007

RADY GMINY W KUŚLINIE Z DNIA 28 GRUDNIA 2007 ROKU


w sprawie: przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii
na rok 2008.



Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 z późn. zmianami) oraz art.10 ust.3 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. Nr 179, poz.1485)



RADA GMINY W KUŚLINIE
UCHWALA CO NASTĘPUJE


§ 1

Przyjmuje się Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2008 stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008r.

















Załącznik
do uchwały Nr XIII/74/2007
Rady Gminy w Kuślinie z dnia 28 grudnia 2007 roku

Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na 2008 rok


Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii został opracowany w oparciu o ustawę z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. Nr 179, poz.1485 z późn. zm.), z której między innymi wynika, ze przeciwdziałanie narkomanii realizuje się przez odpowiednie kształtowanie polityki społecznej, gospodarczej, oświatowo-wychowawczej i zdrowotnej , a w szczególności:
• działalność wychowawczą, edukacyjna, informacyjna i zapobiegawczą,
• leczenie, rehabilitację i reintegrację osób uzależnionych,
• ograniczenie szkód zdrowotnych,

Program określa zadania związane z prowadzeniem profilaktyki i rozwiązywania problemów narkotykowych wyznaczone ustawą o przeciwdziałaniu narkomanii.

Zgodnie z art. 10.1 wyżej cytowanej ustawy przeciwdziałanie narkomanii należy do zadań własnych gminy , obejmujących:
1. Zwiększenie świadomości, edukacji i poparcia dla działań podejmowanych na rzecz społeczności lokalnej, a w szczególności dzieci i młodzieży, z zakresu zapobiegania narkomanii.
2. Zapobieganie powstawaniu problemów wynikających z używania substancji psychoaktywnych, poprzez prowadzenie programów profilaktycznych w szkołach i innych placówkach.
3. Zwiększenie liczby kompetentnych realizatorów programów profilaktycznych.
4. Zmniejszenie skali problemów dotykających rodziny, wynikających z podejmowania różnych zachowań problemowych.
5. Zwiększenie umiejętności i zasobów społecznych młodzieży, niezbędnych do radzenia sobie z istniejącymi problemami życiowymi .

Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i osób zagrożonych uzależnieniem od narkotyków.
Udzielanie rodzinom, w których występuje problem narkotyczny, pomocy psychospołecznej i prawnej.

- upowszechnianie informacji dotyczącej adresów instytucji i miejsc, gdzie można
skorzystać z bezpłatnej pomocy psychologicznej (informator, ulotki itp.)
- prowadzenie poradnictwa indywidualnego w zakresie pomocy udzielanej osobom
od narkotyków oraz osobom „eksperymentującym”
- zwiększanie wiedzy społeczeństwa w zakresie problemów z używaniem środków
psychoaktywnych
- szkolenie grup zawodowych ( policja, pomoc społeczna) w zakresie postępowania z
z osobami uzależnionymi od narkotyków
- finansowanie szkoleń , kursów specjalistycznych w zakresie pracy z dziećmi i
młodzieżą
- współpraca z policją, sądem, kuratorami sądowymi w zakresie resocjalizacji osób
z objawami demoralizacji i niedostosowania społecznego




Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów narkomanii ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży.

- realizowanie na terenie szkół i innych placówek programów profilaktycznych
- zakup materiałów edukacyjnych, uzupełnianie księgozbioru bibliotecznego w
w literaturę z zakresu problematyki uzależnień, w szczególności narkomanii
- dofinansowanie obozów i wyjazdów dla dzieci i młodzieży zawierających treści
profilaktyczne
- finansowanie programów edukacyjnych , spektakli, koncertów o tematyce
profilaktycznej
- wspieranie programów i przedsięwzięć zawierających treści profilaktyczne
realizowanych przez młodzież , skierowanych do grup rówieśniczych

Pomoc społeczna skierowana do osób uzależnionych i ich rodzin , dotkniętych ubóstwem.

- udzielanie wsparcia finansowego i rzeczowego przez Gminny Ośrodek Pomocy
Społecznej w Kuślinie, zgodnie z ustawą o pomocy społecznej, mająca na celu
wspomaganie rodziny w sprawnym funkcjonowaniu w środowisku

Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń, organizacji pozarządowych, jednostek organizacyjnych urzędu gminy mających na celu rozwiązywanie problemów narkomanii.

- kreowanie i propagowanie zdrowego stylu życia
- wspieranie działalności społecznej różnych podmiotów służących rozwiązywaniu
problemów narkomanii


Koordynatorem Programu jest Wójt Gminy Kuślin, który realizuje zadania wraz z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i innymi podmiotami, instytucjami, organizacjami pozarządowymi współpracującymi z samorządem takimi jak : szkoły, policja, pomoc społeczna, sądy i inne.

Większość zadań w zakresie przeciwdziałania narkomanii realizowana będzie łącznie z zadaniami zawartymi w Gminnym Programie Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2008 rok.


Źródła finansowania.

Zadania Programu finansowane są ze środków pochodzących z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 5000,00 zł.






UZASADNIENIE
DO UCHWAŁY NR XIII/74/2007
RADY GMINY W KUŚLINIE Z DNIA 8 GRUDNIA 2007 ROKU

Konieczność uchwalenia przez Radę Gminy Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii wynika z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 29 lipca 2005 roku. Zgodnie z ustawą przeciwdziałanie narkomanii należy do zadań własnych gminy.
W związku z powyższym przyjęcie uchwały jest zasadne.










































UCHWAŁA NR XIII/75/2007

RADY GMINY W KUŚLINIE Z DNIA 28 GRUDNIA 2007 ROKU


w sprawie: przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych na rok 2008


Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 41 ust.2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz.U. z 2002r. Nr 147, poz.1231 ze zm.)


RADA GMINY W KUŚLINIE
UCHWALA CO NASTĘPUJE


§ 1

Przyjmuje się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008 stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008r.










Załącznik
Do uchwały Nr XIII/75/2007
Rady Gminy w Kuślinie z dnia 28 grudnia 2007 roku.


Gminny
Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
na 2008 rok


Cele programu:
1) Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu .

2) Kreowanie i propagowanie zdrowego i trzeźwego stylu życia. Wspieranie działalności społecznej organizacji popierających życie w trzeźwości. Zwiększanie wiedzy młodzieży i dorosłych w zakresie problemów alkoholowych.


3) Zapobieganie powstawaniu nowych problemów alkoholowych oraz zmniejszanie rozmiarów tych , które aktualnie występują. Działanie zmierzające do ograniczenia spożycia alkoholu oraz zmian struktury i obyczajów jego spożycia.

4) Ustalanie szczegółowych zasad wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych oraz kontrolę przestrzegania zasad obrotu tymi napojami.


5) Upowszechnianie w życiu społeczeństwa trzeźwości jako moralnego dobra i niezbędnego warunku zapewnienia materialnej pomyślności ludzi , krzewienia abstynencji , szczególnie wśród młodzieży oraz przeciwdziałanie alkoholizmowi , a także łagodzenie jego skutków społecznych.


I Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej , psychospołecznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin, zmniejszenie skutków degradacji psychofizycznej osób uzależnionych.

9) Udzielanie rodzinom , w których występuje problem alkoholowy pomocy psychologicznej , psychiatrycznej lub prawnej – punkt informacyjno-konsultacyjny oraz opłacenie kosztów powołania biegłego w przedmiocie uzależnień; ochrona przed przemocą w rodzinie. Finansowanie w/w form pomocy udzielanej przez specjalistów, którzy zatrudniani będą w miarę zgłaszanych potrzeb przez uzależnionych , jak i ich rodziny.
10) Wspieranie działań na rzecz osób uzależnionych od alkoholu oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wspieranie specjalistycznych placówek dla ofiar przemocy w rodzinie oraz wspomaganie działań podejmowanych na ich rzecz przez organizacje i instytucje, wspieranie działań zgodnych z procedurą interwencji wobec przemocy domowej „NIEBIESKA KARTA”.
11) Wspieranie działalności świetlic opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych; wspieranie działań w zakresie dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
12) Finansowanie zakupu środków farmaceutycznych oraz pokrycie kosztów zabiegu chirurgicznego osobom , które decydują się na taką formę leczenia.
13) Udzielanie rodzinom pomocy materialnej w celu sprawnego funkcjonowania w społeczeństwie , pomoc ma na celu wspomaganie rodziny aby nie dopuścić do jej dalszej dysfunkcji.
14) Kontynuacja działań Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie pomocy rodzinom z problemem alkoholowym poprzez:
- prowadzenie rozmów i motywowanie do podjęcia leczenia przez osoby
uzależnione
- kierowanie do sadu wniosków o poddanie obowiązkowi leczenia odwykowego
osób uzależnionych
- kierowanie osoby zgłoszonej na badanie przez lekarza biegłego w celu
wydania opinii w przedmiocie uzależnienia i wskazania leczniczego
- podejmowanie interwencji w indywidualnych sprawach mieszkańców z
problemem alkoholowym
- finansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla członków Komisji
i innych instytucji i organizacji


II Działalność profilaktyczno - edukacyjna .Prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych ( sport szkolny z opracowanym programem , zawody sportowe itp.) , a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych. Działania mają na celu zmniejszenie nowych przypadków uzależnień – ograniczenie rozmiarów uszkodzeń zdrowia spowodowanych nadużywaniem alkoholu i narkotyków.

3) Dofinansowanie wypoczynku letniego i zimowego dla dzieci i młodzieży zawierającego treści o tematyce profilaktycznej (kolonie, półkolonie, obozy i inne formy adresowane do większej liczby uczestników ) organizowane przez szkoły , placówki kulturalno-oświatowe, kościoły i inne.
4) Podejmowanie działań o charakterze edukacyjnym dla rodziców, których celem jest wspieranie abstynencji dziecka i przygotowanie go do podejmowania świadomych i odpowiedzialnych decyzji związanych z używaniem substancji psychoaktywnych.
5) Dofinansowanie programów edukacyjnych ,spektakli ,koncertów o tematyce profilaktycznej. Wspieranie programów i przedsięwzięć profilaktycznych opracowanych i realizowanych przez młodzież, skierowanych do grup rówieśniczych.
6) Organizowanie spotkań informacyjnych na temat uzależnień i przemocy w rodzinie szkolenie dla różnych grup zawodowych ( nauczyciele, pracownicy socjalni, policja itp.).

7) Włączanie zagadnień wychowania w trzeźwości do programów pracy wychowawczej w szkołach ,jako formy zapobiegania negatywnym zjawiskom społecznym w tym nadużywania alkoholu i innych psychoaktywnych środków.
8) Wspieranie działań profilaktycznych i alternatywnych form spędzania wolnego czasu przez dzieci i młodzież szkolną i pozaszkolną prowadzonych przez kluby sportowe, organizacje religijne, organizacje rządowe i pozarządowe. Świadczenie pomocy w zakresie udostępniania dzieciom i młodzieży możliwości zagospodarowania czasu wolnego poprzez udział w zajęciach rozwijających zainteresowania własne ( zajęcia komputerowe w szkołach, zajęcia sportowo-turystyczne itp.), dofinansowanie imprez społeczno-kulturalnych i sportowych. Wspieranie finansowe i organizacyjne działań promujących zdrowy i trzeźwy styl życia, alternatywny sposób spędzania wolnego czasu.


III Wspomaganie działalności instytucji stowarzyszeń i osób fizycznych , służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

7) Wspieranie działań zmierzających do ograniczenia i zapobiegania przestępczości i demoralizacji nieletnich oraz patologii społecznej – dofinansowanie świetlic wiejskich, sal gimnastycznych, placów zabaw, placówek służby zdrowia poprzez ich doposażenie i remonty.
8) Udzielanie pomocy organizacjom i instytucjom realizującym akcje kolonijne i obozowe dla dzieci z rodzin zagrożonych patologią
9) Wspomaganie i dofinansowanie działań podejmowanych przez stowarzyszenia sportowe i kulturalne w gminie , jednostki organizacyjne urzędu gminy, instytucje na rzecz dorosłych mieszkańców gminy ,dzieci i młodzieży , jeśli służą profilaktyce i rozwiązywaniu problemów alkoholowych i przemocy w rodzinie oraz alternatywnym formom spędzania czasu wolnego (festyny rodzinne, konkursy, obozy, imprezy sportowe i rozrywkowe mające na celu odniesienie profilaktyczne, urządzanie placów gier i zabaw dla dzieci i młodzieży , inne).


Działania Komisji na rzecz rozwiązywania problemów alkoholowych i kontrola przestrzegania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

• organizowanie posiedzeń Komisji
• przeprowadzanie rozmów z osobami zgłoszonymi przez rodzinę , instytucje i inne (możliwość przeprowadzenia rozmowy w miejscu zamieszkania), motywowanie tych osób do podjęcia leczenia,
• podejmowanie czynności do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie leczenia odwykowego (opłacenie kosztów powołania biegłego)
• finansowanie konsultacji specjalistów(psycholog, prawnik, lekarz psychiatra, konsultant ds. uzależnień)
• sporządzanie opinii w celu wydania zezwolenia na sprzedaż alkoholu , utrzymanie limitu punktów sprzedaży, kontrola punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych
• informowanie o szkodliwości spożywania alkoholu i narkotyków , zmniejszanie i zapobieganie skutkom spożywania przez dzieci i młodzież alkoholu i innych środków psychoaktywnych , zakup materiałów edukacyjnych , książek ,broszur itp. w celu doposażenia bibliotek, bibliotek szkolnych oraz szkół
• kontynuacja współpracy w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, współdziałanie z policją, pomocą społeczną , szkołami ,służbą zdrowia , sądami i innymi instytucjami ( szkolenia, narady, kursy specjalistyczne dla grup zawodowych)
• inne działania profilaktyczne uznane przez Komisję za właściwe

Program profilaktyki ma na celu zmniejszenie rozmiarów i dotkliwości nadużywania alkoholu.

Finansowanie Programu odbywać się będzie w ramach środków z wpłat wnoszonych za wydawanie zezwoleń. Środki z wpłat zostaną przeznaczone na realizację Programu w 2008r.


Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych .

• Członkowie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych otrzymują wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Komisji w wysokości 80,00 zł ( brutto ) za posiedzenie.
Sekretarz Komisji otrzymuje wynagrodzenie w kwocie 250,00 zł (brutto) miesięcznie





























UZASADNIENIE
DO UCHWAŁY NR XIII/75/2007
RADY GMINY W KUŚLINIE Z DNIA 28 GRUDNIA 2007 ROKU
Podstawą prawną działań gminnych związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych jest Ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2007r. Nr 70 poz. 473 z późniejszymi zmianami). Wymieniona ustawa tworzy spójny system umożliwiający samorządom terytorialnym prowadzenie lokalnej polityki wobec alkoholu, wyznacza konkretne zadania i wskazuje środki na ich realizację.
Na mocy art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu należy do zadań własnych gminy. Zgodnie z art. 41 ust. 2 realizacja wymienionych działań prowadzona jest w postaci Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych uchwalanego corocznie przez Radę Gminy.
Przyjęcie przez Radę Gminy wymienionego Programu przyczyni się do efektywnego prowadzenia działań mających na celu ograniczenie spożycia napojów alkoholowych, zmianę struktury ich spożywania, jak również do inicjowania i wspierania przedsięwzięć z zakresu profilaktyki uzależnień, rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie.




























UCHWAŁA NR XIII/76/2007

RADY GMINY W KUŚLINIE Z DNIA 28 GRUDNIA 2008 ROKU


Sprawie: określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach pomocy
zdrowotnej dla nauczycieli, nauczycieli emerytów i rencistów z Gminy
Kuślin korzystających z opieki zdrowotnej oraz warunków i sposobu ich
przyznawania.



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006r. Dz. U. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337) i z art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600).

RADA GMINY W KUŚLINIE
UCHWALA CO NASTĘPUJE

§ 1

Przepisy uchwały stosuje się do pracowników zatrudnionych w szkołach i przedszkolach, dla których Gmina Kuślin pełni funkcję organu prowadzącego w rozumieniu art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) – w odniesieniu do nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.), a w odniesieniu do nauczycieli po przejściu na emeryturę lub rentę w rozumieniu przepisów art. 72 ust. 4 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karty Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.).


§ 2

Ilekroć w uchwale jest mowa o :
1) szkole – rozumie się przez to każdą szkołę podstawową, gimnazjum, albo przedszkole w gminie Kuślinie;
2) nauczycielach – rozumie się przez to nauczycieli zatrudnionych
w szkołach ;
3) emerytach i rencistach – rozumie się przez to nauczycieli szkół po przejściu na emeryturę lub rentę bez względu na datę przejścia na emeryturę lub rentę.




§ 3

W budżetach szkół planuje się corocznie środki finansowe w wysokości 0,3% planowanego osobowego funduszu płac nauczycieli zatrudnionych w szkołach z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną dla nauczycieli, nauczycieli emerytów i rencistów.

§ 4

Ze środków finansowych na pomoc zdrowotna dla nauczycieli określonych w § 3., mogą korzystać nauczyciele zatrudnieni w co najmniej połowie obowiązującego wymiaru godzin oraz nauczyciele emeryci i renciści, którzy:
1) są przewlekle lub obłożnie chorzy i przebieg choroby jest wyjątkowo ciężki;
2) leczą się w innej miejscowości z powodu braku placówki świadczącej usługi zdrowotne w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego w miejscu pracy lub zamieszkania.

§ 5

Pomoc zdrowotna udzielana jest w formie zasiłku pieniężnego, zwanego dalej „zasiłkiem”.


§ 6

Przyznane zasiłki nie mogą przekraczać kwoty środków, którymi dysponuje
dyrektor.

§ 7

Środkami, o których mowa w § 3., dysponuje dyrektor szkoły z zastrzeżeniem § 8.

§ 8

W przypadku wniosku dyrektora o pomoc zdrowotną, środkami przeznaczonymi na tą pomoc dysponuje Wójt Gminy.

§ 9

1. Do opiniowania wniosków o udzielenie pomocy zdrowotnej w formie zasiłku pieniężnego dyrektor szkoły powołuje komisję.
2. Skład komisji oraz tryb jej pracy ustala dyrektor szkoły w odrębnym zarządzeniu.

§ 10

1. Wniosek o przyznanie zasiłku na pomoc zdrowotną wraz z uzasadnieniem popartym dokumentacją lekarską oraz oświadczeniami o wysokości dochodów nauczyciela i jego rodziny do dyrektora szkoły składa zainteresowany nauczyciel.
2. Wniosek o przyznanie zasiłku na pomoc zdrowotną wraz z uzasadnieniem popartym dokumentacją lekarską, oświadczeniami o dochodach własnych i rodziny oraz opinią szkolnej komisji, składa dyrektor do Wójta Gminy w Kuślinie.

§ 11

Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie pomocy zdrowotnej w formie zasiłku należy brać po uwagę w szczególności:
1) wysokość kosztów ponoszonych przez nauczyciela w związku z leczeniem;
2) sytuację materialną nauczyciela i jego rodziny / wysokość dochodów, stan rodzinny/;
3) stan zdrowia i całokształt okoliczności mających wpływ na sytuację materialną /choroba obłożna, przewlekła, konieczność stosowania specjalnej diety, stała opieka domowa, zakup specjalistycznego sprzętu i materiałów, częstotliwość korzystania z wizyt lekarskich itp./;
4) formy pomocy dotychczas udzielonej, np. z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

§ 12

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi w Kuślinie.

§ 13

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.






























UZASADNIENIE
DO UCHWAŁY NR XIII/76/2007
RADY GMINY W KUŚLINIE Z DNIA 28 GRUDNIA 2008 ROKU

Art. 72 ust. 1 Rozdziału 8 Ochrona Zdrowia ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674 ze zmianami) nakłada na organ prowadzący szkołę obowiązek corocznego przeznaczenia w budżetach odpowiednich środków finansowych z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach tej pomocy oraz warunków i sposobu ich przyznawania.
Zgodnie z zapisem art. 72 ust. 4 Karty Nauczyciela uprawnienia do korzystania z pomocy zdrowotnej dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej, zachowują nauczycie po przejściu na emeryturę lub rentę bez względu na datę przejścia na emeryturę lub rentę.
Biorąc powyższe pod uwagę przyjęcie niniejszej uchwały należy uznać za zasadne.




































UCHWAŁA NR XIII/77/2007
RADY GMINY W KUŚLINIE Z DNIA 28 GRUDNIA 2007 ROKU

w sprawie: zmian w dochodach i wydatkach budżetu gminy Kuślin na rok 2007.

Projekt uchwały zostanie przedstawiony na komisji dnia 27 grudnia 2007 roku.


UCHWAŁA NR XIII/78/2007
RADY GMINY W KUŚLINIE Z DNIA 28 GRUDNIA 2007 ROKU






















Plan Pracy Rady Gminy w Kuślinie na 2008 rok

I KWARTAŁ:
1. Przyjęcie sprawozdań z działalności stałych komisji Rady Gminy.
2. Przyjęcie Strategii Rozwoju Gminy Kuślin po zmianach.
3. Ocena funkcjonowania Gminnego Ośrodka Kultury oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w Kuślinie.

II KWARTAŁ:
1. Wykonanie Budżetu Gminy Kuślin za rok 2007 i udzielenie absolutorium.
2. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kuślinie.

III KWARTAŁ:
1. Założenia do budżetu na rok 2009.
2. Bezpieczeństwo Publiczne na terenie Gminy Kuślin.
3. Ustalenie stawek podatków i opłat lokalnych.

IV KWARTAŁ:
1. Przyjęcie Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2. Uchwalenia programu współpracy Gminy Kuślin z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na terenie Gminy Kuślin na rok 2007.
3. Zatwierdzenie Budżetu Gminy Kuślin na 2009 rok.




Informacja Przewodniczącego Rady Gminy w Kuślinie z działalności w okresie między sesjami od 29 listopada do 28 grudnia 2007r.

1. Pod koniec listopada uczestniczyłem w sesji Rady Powiatu Nowotomyskiego.
2. Dnia 13 grudnia 2007 roku brałem udział w szkoleniu zorganizowanym przez Stowarzyszenie KOLD. Tematem szkolenia było pozyskiwanie funduszy unijnych, wykład odbył się w salce Urzędu Gminy w Kuślinie, prowadzony był przez dr Janusza Romaniaka z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
W szkoleniu wzięli udział mieszkańcy naszej gminy, w szczególności prywatni przedsiębiorcy, sołtysi oraz radny Powiatu Nowotomyskiego Pan Edwin Pigla i radny Gminy Kuślin Pan Sylwester Kamyszek.
3. Będę uczestniczyć dnia 21 grudnia na obchodach świątecznych „Gwiazdkowa niespodzianka” w Kościele Ewangelicznych Chrześcijan w Nowym Tomyślu.





















Informacja
W związku z wątpliwościami dotyczącymi trybu, zakresu oraz kosztów udzielania informacji o działaniach gminy, wyjaśniam;
1. Radni gminy Kuślin mogą pozyskiwać informacje w trybie interpelacji w oparciu o przepisy obowiązującego statutu gminy zgodnie z § 39 który mówi:
„§ 39. 1. Interpelacje i zapytania są kierowane do Wójta.
2. Interpelacje dotyczą spraw gminnej wspólnoty o zasadniczym charakterze.
3. Interpelacja powinna zawierać krótkie przedstawienie stanu faktycznego, będącego jej przedmiotem oraz wynikające z pytania.
4. Interpelacje składa się w formie pisemnej na ręce Przewodniczącego Rady; Przewodniczący niezwłocznie przekazuje interpelację adresatowi.
5. Odpowiedź na interpelacje jest udzielana w formie pisemnej, w terminie 21 dni - na ręce Przewodniczącego Rady i radnego składającego interpelację.
6. Odpowiedzi na interpelację udziela Wójt lub właściwe rzeczowo osoby, upoważnione do tego przez Wójta.
7. W razie uznania odpowiedzi za niezadowalającą, radny interpelujący może zwrócić się do Przewodniczącego Rady o nakazanie niezwłocznego uzupełnienia odpowiedzi.
8. Przewodniczący Rady informuje radnych o złożonych interpelacjach i odpowiedziach na nie na najbliższej sesji Rady, w ramach odrębnego punktu porządku obrad.”
Przygotowanie odpowiedzi na interpelację angażuje siły i środki Urzędu Gminy. Celowym jest więc, aby interpelacje nie powtarzały problematyki już omawianej, bądź wyjaśnianej, nie generowały materiału wyczerpująco już radym przedstawianego.
2. Odrębnym sposobem pozyskiwania informacji przez mieszkańców gminy jest dostęp w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 ze zmianami).
W oparciu o jej przepisy, można się zwrócić o szereg informacji przykładowo wymienionych w art. 6, ust. 1 wyżej cytowanej ustawy.
Udostępnianie informacji publicznych następuje w drodze:
1) ogłaszania informacji publicznych (wyłożenia lub wywieszenia w miejscach ogólnie dostępnych, w tym dokumentów urzędowych, w Biuletynie Informacji Publicznej),
2) udostępniania, na pisemny wniosek, jeżeli nie została opublikowana w BIP,
3) wstępu na posiedzenia organów, władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów i udostępniania materiałów, w tym audiowizualnych i teleinformatycznych, dokumentujących te posiedzenia.

Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, podmiot obowiązany do jej udostępnienia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, podmiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.





















Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Iwona Karbowska
Ilość wyświetleń: 1526
12 marca 2008 23:04 (Iwona Karbowska) - Utworzenie dokumentu