Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 1/2007

PROTOKÓŁ NR 1/2007
Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ RADY GMINY W KUŚLINIE , ODBYTEGO W DNIU 20 MARCA 2007 ROKU W URZĘDZIE GMINY W KUŚLINIE.



W posiedzeniu uczestniczą członkowie według załączonej listy obecności.

Ad.1

Otwarcia posiedzenia dokonał radny Henryk Łuczak Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, który powitał zebranych oraz przedstawił porządek obrad posiedzenia, który przedstawia się następująco:

1. Otwarcie posiedzenia, powitanie.
2. Omówienie szkoleń.
3. Analiza wykonania Budżetu Gminy Kuślin za rok 2006.
4. Sporządzenie opinii Komisji Rewizyjnej, głosowanie.
5. Sprawa przekazania decyzji dotyczących gruntów do szkół.
6. Sprawy bieżące komisji.
7. Zakończenie.

Ad.2

Radna Pani Halina Matuszak omówiła tematykę ze szkolenia przeprowadzonego przez Regionalną Izbę Kontroli dla Komisji Rewizyjnych.
Przekazała, że poruszono następujące tematy: o środkach publicznych, przedmioty kontroli, przygotowanie projektów uchwał, o nowym terminie sprawozdania – do 20 marca, wydatki, celowość, oszczędność, zadłużenia spłacone, odnośnie absolutorium, o sposobie głosowania na komisjach i sesjach Rady.

Ad.3

Komisja Rewizyjna po zapoznaniu się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za rok 2006 stwierdza co następuje:

Budżet Gminy na 2006r. został wprowadzony uchwałą Nr XXXIII192/2005 Rady Gminy w Kuślinie z dnia 29 grudnia 2005r. w następujących kwotach:

Dochody 9.396.610

Wydatki 8.721.360

W ciągu roku kwota budżetu wzrosła po stronie dochodów o kwotę 1.701.999 zł, a po stronie wydatków o kwotę 1.941.999 zł zgodnie z następującymi uchwałami Rady Gminy oraz Zarządzeniami Wójta Gminy:

- Uchwała nr XXXIV/198/2006 z dnia 27 lutego 2006r. w sprawie zmiany uchwały nr
XXXIII/192/2005 z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kuślin na
2006r.
- Uchwała nr XXXV/202/2006 z dnia 20 kwietnia 2006r. w sprawie zmian w dochodach
i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r.
- Uchwała nr XXXVII/211/2006 z dnia 23 czerwca 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r.
- Uchwała nr XXXVIII/220/2006 z dnia 21 września 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy kuślin na 2006r.
- Uchwała nr XXXIX/226/2006 z dnia 26 października 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r.
- Uchwała nr II/9/2006 z dnia 6 grudnia 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r.
- Uchwała nr III/12/2006 z dnia 28 grudnia 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r.
- Zarządzenie Wójta nr 5/2006 z dnia 31 marca 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r.
- Zarządzenie Wójta nr 9/2006 z dnia 23 maja 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r. oraz rozdysponowanie rezerwy ogólnej.
- Zarządzenie Wójta nr 16/2006 z dnia 4 sierpnia 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r. oraz rozdysponowanie rezerwy ogólnej.
- Zarządzenie Wójta nr 18/2006 z dnia 31 sierpnia 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r.
- Zarządzenie Wójta nr 21/2006 z dnia 29 września 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r.
- Zarządzenie Wójta nr 26/2006 z dnia 8 listopada 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r.
- Zarządzenie Wójta nr 29/2006 z dnia 27 listopada 2006r. w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetu Gminy Kuślin na 2006r.

Różnica pomiędzy dochodami, a wydatkami w wysokości 435.250 zł składa się na:

- spłaty kredytów przypadających w 2005r. – 675.250 zł
- zaciągnięcie kredytu inwestycyjnego w kwocie – 240.000 zł

Ad.3

Komisja Rewizyjna stwierdza, że w dziale Skutki udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień znacznie wzrosła kwota za podatek od nieruchomości 105.372,19. Skarbnik Gminy Pan Artur Giersberg wyjaśnił, że zwiększona kwota jest wynikiem zwolnienia z podatku od nieruchomości z tytułu podjętych przez Radę Gminy uchwał oraz z tytułu umorzeń Wójta.

Komisja Rewizyjna stwierdza zaległości w podatkach i innych opłatach. Znaczącą zaległością braku wpłat za podatek od nieruchomości na kwotę 96.117,39 zł, która w znacznej mierze pochodzi od jednego podatnika z roku 2004.
Komisja Rewizyjna stwierdza zaległości w podatku od środków transportu osób fizycznych na 7 zalegających cztery osoby zalegają z kwotą od 260 zł do 670 zł, trzy osoby z kwotą od 2.962 zł do 10.147 zł.

Komisja Rewizyjna stwierdza, że w dziale 010 Rolnictwo i Łowiectwo występują niskie wpływy z Powiatów za dzierżawę obwodów łowieckich.
Komisja Rewizyjna stwierdza, że w dziale 600 Transport i Łączność, rozdziale 60016, w § 0690 zaplanowano wpływy w wysokości 1500 zł, wykonanie stanowi 0%. w kwestii tej sytuacji wyjaśnień udzielił Skarbnik Gminy Pan Artur Giersberg, który powiedział, że w związku z nie wydaniem w roku 2006 decyzji o pobieraniu opłat za zajęcie pasa drogowego – przez co nie było podstawy do pobierania opłat.
W związku z powyższym Komisja Rewizyjna wnioskuje o rozpatrzenie przez Radę Gminy na kwietniowej Sesji przyjęcia uchwały w sprawie opłat za zajęcie pasa drogowego.

W dalszej części komisja Rewizyjna stwierdza, że w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa w § 0470 niskie wykonanie planu – 52,59%.
Skarbnik Gminy Pan Artur Giersberg wyjaśnił, że nie wpłynęła na dzień 31 grudnia jedna wpłata.

Komisja Rewizyjna stwierdza w dziale 750 Administracja publiczna w § 2360 zawyżone wykonanie planu, który stanowił kwotę 650,00 zł, wykonano 1.093,50 co stanowi 168,23%.
Skarbnik Gminy Pan Artur Giersberg wyjaśnił, że nadwyżka wynika z wystawienie większej ilości dowodów osobistych niż planowano.

Komisja Rewizyjna stwierdza, że w dziale 751 Urzędy Naczelnych Organów Władzy Państwowej , kontroli ochrony prawa oraz sądownictwa, w rozdziale 75109 Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów, prezydentów miasta oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie – niskie wykonanie planu ze względu na brak drugiej tury wyborów. To jest plan w kwocie 19.678,00 zł wykonano 11.617,00 co stanowi 59,04%.

Komisja Rewizyjna stwierdza w dziale 756, w rozdziale 75615, w § 0500 podatek od czynności cywilnoprawnych - niskie wykonanie planu kwocie planowanej 10 000 zł wykonano 215 zł, co stanowi 2,15%.

Komisja Rewizyjna stwierdza w dziale 900 gospodarka komunalna i ochrona środowiska, w rozdziale 90020 wpływy związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych – mniejsze wpływy z opłaty produktowej, które stanowią 36,37% wykonania planu.
Plan opłaty produktowej był na poziomie wykonania roku 2005.
Również w tym dziale w części opisowej wykonania planu wydatków budżetu za 2006 rok Komisja Rewizyjna zwraca uwagę, aby poprawić wyrażenie „opłata za pobyt psa w schronisku” na „opłata za pobyt psów w schronisku”.

Komisja Rewizyjna stwierdza w Realizacji Zadań Inwestycyjnych za rok 2006, w dziale 010, rozdziale 01010 punkt 1. Kanalizacja sanitarna w Michorzewie, Michorzewku i Kuślinie – środki z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – nie została wykonana zaplanowana inwestycja.
Skarbnik Gminy Pan Artur Giersberg udzielił obszernych wyjaśnień w tej kwestii. Ze względu na rezygnację ze składania wniosków na środki z Norweskiego Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z którego miały być pozyskane środki na dofinansowanie budowy kanalizacji sanitarnej w Michorzewie, Michorzewku i Kuślinie. W związku z powyższym inwestycja ta została zaplanowana na 2007r.


Komisja Rewizyjna stwierdza, że na podstawie sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2006 Gminnego Ośrodka Kultury w Kuślinie pozostała kwota na rok 2007 w wysokości 12.522,24 zł.

Komisja Rewizyjna stwierdza, że wystąpił błąd pisarski w sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2006 rok przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Kuślinie, polegający na „środki pieniężne z 2004 roku” powinno być „środki pieniężne z 2005 roku”.

Komisja Rewizyjna stwierdza, że w sprawozdaniu Gminnej Biblioteki Publicznej z wykonania budżetu za rok 2006 w § 4260 Zakup energii występuje kwota 0,00 zł.
Wyjaśnień w związku z powyższym udzielił Dyrektor Gminnego ośrodka Kultury Pani Lidia Waśko, która powiedziała, że należność za energię uregulował Gminny Ośrodek Kultury, w zamian za to, że korzysta z podłączenia do sieci internetowej.

Ad.4

W Wyniku jednogłośnego głosowania Komisja Rewizyjna pozytywnie opiniuje wykonanie budżetu gminy Kuślin za rok 2006.

Ad5

Komisja Rewizyjna stwierdza, na podstawie wyjaśnień Pani Marzeny Kaźmierczak, że nie zostało wykonane postępowanie w zakresie wydania decyzji o oddanie nieruchomości w Zarząd poszczególnym jednostkom. Zadanie to przedłuża się, ze względu na długotrwałą procedurę przekazania gruntu - kwestia wyceny – decyzje zostaną wydane do 30 kwietnia 2007r.

Ad.6

Komisja Rewizyjna postanowiła powyższy temat przełożyć na posiedzenie komisji w II kwartale roku bieżącego.

Komisja Rewizyjna postanawia w związku z Uchwałą nr 34/19/0955/2006 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 13 kwietnia 2006r, w której zwrócono uwagę Komisji rewizyjnej, iż formułując wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy nie wzięła pod uwagę wskazówki zawartej w uchwale Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu Nr 8/SO15/ab/2005/Po z dnia 19 kwietnia 2005r., która mówi, ze przy formułowaniu wniosku należy wziąć pod uwagę wyniki kontroli przeprowadzone przez Komisję Rewizyjną w trakcie roku budżetowego zgodnie z uchwalonym planem pracy.

Ad.7
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Henryk Łuczak, dziękując wszystkim za współpracę zamknął posiedzenie Komisji Rewizyjnej



Podpisy Komisji Rewizyjnej:
1. Henryk Łuczak – Przewodniczący Komisji ........................................
2. Halina Matuszak – członek Komisji ........................................
3. Leszek Pinczyński – członek Komisji ........................................

Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Iwona Karbowska

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Iwona Karbowska
Ilość wyświetleń: 2118
12 marca 2008 23:04 (Iwona Karbowska) - Utworzenie dokumentu