PROTOKÓŁ NR 2/2007
Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ RADY GMINY W KUŚLINIE ODBYTEGO DNIA 15 MAJA 2007 ROKU W URZĘDZIE GMINY W KUŚLINIE
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Henryk Łuczak powitał zebranych radnych Panią Halinę Matuszak oraz radnego Pana Leszka Pinczyńskiego, Przewodniczącego Komisji Przetargowej Pana Zbigniewa Helińskiego oraz Panią Iwonę Karbowska pracownika ds. obsługi Rady Gminy.
Następnie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Henryk Łuczak przedstawił proponowany porządek obrad, który przedstawia się następująco:
Tematy posiedzenia:
1. Powitanie członków komisji i zaproszonych gości.
2. Kontrola zamówień publicznych przeprowadzonych przetargów, Spotkanie z Przewodniczącym Komisji Przetargowej.
3. Kontrola wykonania przekazania mienia w zarząd.
4. Sprawy bieżące komisji
5. Zakończenie.
W związku z brakiem uwag do porządku obrad komisja przeszła do punktu 2 porządku obrad.
Ad 2
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Henryk Łuczak zapytał Pana Zbigniewa Helińskiego czy i jakie przetargi zostały przeprowadzone.
Przewodniczący Komisji Przetargowej Pan Zbigniew Heliński powiedział, że zostały przeprowadzone dwa przetargi:
- na dowozy;
- przebudowę drogi gminnej w Wąsowie
Komisja Rewizyjna postanowiła skontrolować przetarg dotyczący dowozu do szkół.
Przewodniczący Komisji Przetargowej Pan Zbigniew Heliński przedstawił do wglądu Komisji niezbędne dokumenty dotyczące przetargu.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Henryk Łuczak zapytał kto przystąpił do przetargu na dowożenie dzieci i młodzieży do szkół, czy dokumenty zostały złożone w odpowiednim termie, zgodnie z podanym w ogłoszeniu, czy były zastrzeżenia do przeprowadzania przetargu oraz czy przetarg jest ogłaszany co roku ?
Przewodniczący Komisji Przetargowej Pan Zbigniew Heliński odpowiedział, że wszystkie dokumenty od oferentów wpłynęły w prawidłowym terminie, nie zgłoszono żadnych zastrzeżeń do przeprowadzonych przetargów, a także, że przetarg jest ogłaszany co roku na czas trwania roku szkolnego.
Przed przystąpieniem do przetargu otrzymujemy ze szkół trasy przejazdu i ilość kilometrów.
Następnie Pan Heliński powiedział, że Zarządzeniem Wójta Gminy Nr 23/2004 z dnia 9 sierpnia 2004 roku powołano Skład Komisji Przetargowej.
Przetargi ogłaszane są w Biuletynie Informacji Publicznej, w ogłoszeniu zawarte są niezbędne wymagania dotyczące składanych ofert.
Została opracowana również Specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
Wartość przetargu nieograniczonego wyniosła około 38 000 EURO.
Na ogłoszenie wpłynęły cztery oferty:
1. Marek Dach „Dachmar” Usługi-Transport
2. Radosław Łanoszka „Łajka” Usługi Przewozowo Transportowe
3. Mirosław Karkowski PHU
4. Maciej Staśkiewicz „H.M.F” Przedsiębiorstwo-Handlowo-Usługowe.
W toku postępowania i oceny poszczególnych ofert Komisja Przetargowa uznała, że wszystkie oferty spełniały wymagania specyfikacji, wybrano ofertę Pana Karkowskiego oraz Pana Staśkiewicza, z tym, ze oferta Pana Staskiewicza przedstawiła najniższe ceny.
W dniu 25 lipca 2006 roku zostały wysłane powiadomienia o wyborze oferty do oferentów, nie wpłynęły uwagi.
W związku z powyższym zawarto umowy z Panami Karkowskim i Staśkiewiczem.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Henryk Łuczak zapytał, w jakim dniu odbyła posiedzenia komisja Przetargowa i w jakim dniu zostały wysłane powiadomienia ?
Pan Zbigniew Heliński odpowiedział, że Komisja obradowała w dniu 25 lipca 2006 roku, w tym dniu dokonała wyboru oferty i w tym dniu wysłano powiadomienia, na co dowodami są dostępne kopie powiadomień oraz potwierdzenie odbioru przez zainteresowanych. Na powyższy wybór nie wpłynęły uwagi.
Radny Leszek Pinczyński zapytał, czy po zawarciu umowy oferenci mogą podnieść ceny usług ?
Przewodniczący Komisji Przetargowej Zbigniew Heliński odpowiedział, że nie, nie ma takiej klauzuli w umowie.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Henryk Łuczak uznała, że słusznie, iż nie ma takiej możliwości – na czas trwania umowy nie można zmieniać deklarowanych w ofercie cen.
Komisja Rewizyjna stwierdziła, że poznała ogólne zasady, podziękowała za obszerną wypowiedź Przewodniczącemu Komisji Przetargowej. Komisja Rewizyjna przystąpiła do szczegółowej analizy przedstawionej dokumentacji.
Sprawdzono zawarte umowy, terminy wysłania zawiadomień do oferentów o dokonanym wyborze z zaznaczeniem, że fakt ten wynika z ustawy o zamówieniach publicznych, komisja uznała, że na podstawie przedstawionych dokumentów wynika, że przepis ten został spełniony.
Następnie Komisja Rewizyjna zweryfikowała oferowane ceny za 1 km. Nie zgłoszono uwag.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Henryk Łuczak odczytał oświadczenia członków komisji przetargowej o nieposiadaniu związków ze startującymi do przetargu.
W dalszej części zweryfikowano licencje poszczególnych oferentów. Licencję pan Staśkiewicz Maciej posiada do 2054 roku.
Szacunkowa wartość zamówienia ustalona na dzień 30 czerwca 2006 roku wynosi 166 691,49 netto, w przeliczeniu na EURO wynosi 37.997,00.
Na podstawie analizy dokumentacji Komisja Rewizyjna stwierdza, że jeden oferent Pan Mirosław Karkowski przedstawił więcej dokumentów niż wymagała Specyfikacja Istotnych warunków Zamówienia.
Komisja Rewizyjna stwierdza brak podpisu Wójta Gminy na Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, co należy uzupełnić.
Komisja Rewizyjna stwierdza, że w posiedzeniu Komisji Przetargowej dotyczącej dowozu nie brała udziału Pani Marzena Kaźmierczak – członek komisji przetargowej.
Ad 3.
Komisja Rewizyjna poprosiła Panią Marzenę Kaźmierczak o przedstawienie sprawy wydania decyzji przekazania mienia w zarząd.
Podinspektor Pani Marzena Kaźmierczak przedstawiła wydane decyzje dotyczące budynków, które zostały przekazane do szkół ( w skład decyzji wchodzą również mapy), dostępne potwierdzenia odbioru.
Dla pozostałych jednostek tzn. Biblioteki, Gminnego Ośrodka Kultury oraz Zakładu Obsługi Komunalnej mienie zostanie przekazane w użyczenie poprzez uchwałę Rady Gminy.
Wydane decyzje zostały przekazane do wglądu.
Komisja Rewizyjna zweryfikowała dokumentację przekazania mienia w zarząd:
ZSPP Wąsowo
GP Wąsowo
SP Śliwno
GP Michorzewo
ZSPP Michorzewo
Komisja Rewizyjna nie wniosła uwag, budynki zostaną przekazane pod koniec bieżącego roku.
Ad 4.
Komisja Rewizyjna ustaliła, że zgodnie z planem pracy na kolejnym planowanym na II kwartał posiedzeniu komisji zajmie się analizą wykonania budżetu za I półrocze 2007 roku, a także zweryfikuje wypłaty diet dla radnych gminy V kadencji.
Ad 5
W związku z wyczerpaniem porządku obrad i brakiem dalszej dyskusji Przewodniczący Komisji rewizyjnej radny Henryk Łuczak dziękując wszystkim za uczestnictwo zamknął posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kuślin.
Na tym protokół zakończono.